سفارش تبلیغ
صبا ویژن
مردی به پیامبر صلی الله علیه و آله گفت : «ای رسول خدا ! به من کاری بیاموز که چون انجامش دهم، خدا در آسمان، وزمینیانْ دوستم بدارند» .حضرت فرمود : «به آنچه نزد خداوند است، رغبت کن، تا خداوند دوستت بدارد و به آنچه نزد مردم است، بی میلی نشان بده، تا مردمْ دوستت بدارند» [امام صادق علیه السلام]
گوناگون
>>شهنازنصر ( دوشنبه 87/11/14 :: ساعت 11:12 صبح)

ابزار عصر برنز

در حدود 3000 پیش از میلاد، اولین دسته های هند و اروپایی ها شروع به حرکت از سرزمین مادریشان هم به سمت شرق و هم به سمت غرب کردند.

در حدود 3000 پیش از میلاد، اولین دسته های هند و اروپایی ها -آنها در ناحیه ای بین دریای سیاه و دریای خزر زندگی می کردند- شروع به حرکت از سرزمین مادریشان هم به سمت شرق و هم به سمت غرب کردند. بعضی در ناحیه ارومچی Urumchi در چین امروزی ساکن شدند و بقیه به سمت اروپا رفتند و در فرانسه و انگلستان و ایرلند و اسکاتلند سکنی پیدا کردند.

در همین دوره زمانی، در آسیای غربی و هند و مصر، مردم شروع به استفاده از برنز برای ساختن اسلحه کردند. [برنز ترکیبی زردفام از فلزات با یک فلز گرانبها یا ترکیبی از فلزات است. روش ساخت برنز به این ترتیب بوده که ابتدا فلزات را ذوب می کردند و بعد با هم ترکیب می کردند. بر اساس دایره المعارف بریتانیکا]. بنابراین ما این دوره را عصر برنز می نامیم. همچنین مردم شروع به زندگی کردن در شهرها به جای زندگی کردن در دهات و شهرهای کوچک کردند و حکومت ها نسبت به قبل سازماندهی بهتری پیدا کردند. سپس در یونان و ایتالیا هم مردم شروع به استفاده از برنز کردند.


  نوشته های دیگران ()
لیست کل یادداشت های این وبلاگ
 
فهرست ها
 RSS 
خانه
ارتباط با من
درباره من
پارسی بلاگ

بازدید امروز: 25
بازدید دیروز:  2
مجموع بازدیدها:  29120
منوها
» درباره خودم «


گوناگون
شهنازنصر
اُفَوِضُ أَمری إلَی اللّه إنّ اللّه بَصیرٌبِالعِباد

» فهرست موضوعی یادداشت ها «

مذهبی[2] . آشپزی . روانشناسی . عکس .
» آرشیو مطالب «

دی 1387
بهمن 1387
اسفند 1387

» لوگوی وبلاگ «


» لینک دوستان «

عاشقانه ها

» لوگوی دوستان «